Jakie są typy szkoleń? Czy warto się szkolić? Jakiego rodzaju szkolenia się najbardziej znane?

Jedną z najważniejszych metod rozwoju pracownika, czyli na przykład zdobywania nowych zdolności, są szkolenia dla pracowników. W sumie mogą obejmować każdą tematykę, mogą być także realizowane przez firmy wewnętrzne oraz firmy szkoleniowe zewnętrzne. Mogą być zamknięte, jak i szkolenia otwarte Wrocław. Jakie można wyróżnić najbardziej istotne rodzaje szkoleń?
Jedną z najważniejszych sposobów rozwoju pracownika, czyli na przykład zdobywania kompetencji, są szkolenia dla pracowników. Tak naprawdę mogą obejmować każde zagadnienie, mogą być również realizowane przez firmy wewnętrzne i firmy szkoleniowe zewnętrzne. Mogą to być zamknięte, jak i szkolenia otwarte Wrocław. Jakie można wyróżnić najważniejsze typy szkoleń?

pracownicy

Autor: NASA ICE
Źródło: http://www.flickr.com
Bardzo znane są szkolenia zawodowe. Pozwalają one zatrudnionemu na nabycie nowych umiejętności i wiedzę w zakresie wymagań danego stanowiska pracy. Przeprowadzane są, kiedy pracownik nie dysponuje właściwą wiedzę do tego, by móc najbardziej kompetentnie wykonywać obowiązki służbowe. Istotne jest też, że służą podniesieniu kompetencji pracownika. Tego typu szkolenia mogą być organizowane przez firmę wewnętrzną. Ma to miejsce wtedy, jak pracownik uczy się od pozostałych pracowników.

Jeśli fascynuje Cię przedstawiany tekst, odszukaj witrynę (https://www.traple.pl/obszary-prawa/prawo-autorskie/), która podnosi analogiczne wątki, też będą z pewnością ciekawe.

Tego typu szkolenia najczęściej organizowane są dla całych grup pracowników.

Następne szkolenie jest bardzo powszechne, gdyż obowiązkowe. To szkolenia Bezpieczeństwa i Higieny Pracy. Są zdefiniowane przez Kodeks Pracy i różne ustawy. Przejść je musi każdy z pracowników, który zaczyna pracę w danym miejscu. Takie szkolenia przeprowadza kompetentna osoba. Przy zatrudnianiu odbywane jest podstawowe, wstępne szkolenie BHP. Tego rodzaju szkoleń oczywiście nie wpisujemy do CV, nie zwiększają one kompetencji pracownika. Z pewnością zaś mają na to wpływ szkolenia z kompetencji miękkich. Tego typu szkolenia powinny nauczyć pracownika niełatwej sztuki sobie w sytuacjach, jakie wymagają posiadania określonych umiejętności osobowościowych. Bardzo poszerzają oraz wzbogacają wachlarz zachowań, technik oraz umiejętności w określonych działaniach.

kompetencje miękkie

Autor: Juhan Sonin
Źródło: http://www.flickr.com
Najbardziej znanymi szkoleniami z tej dziedziny są szkolenia z umiejętności komunikacyjnych, szkolenia w negocjacjach a także szkolenia ze sprzedaży. Szkolenia interpersonalne są zaś dosyć specyficznym rodzajem szkoleń miękkich, które odnoszą się do poprawy umiejętności psychologicznych. Ostatni typ – szkolenia językowe to następna forma ulepszania kompetencji pracownika. Znajomość jakiegoś języka jest dzisiaj bardzo ważna, więc tego rodzaju szkolenia są bardzo pożądane.