W jaki sposób uczyć się efektywniej? Nasze podpowiedzi

Gdy przychodzi moment, w którym trzeba się pouczyć, wszystko jest bardziej interesujące niż nauka. Komputer nagle staje się jeszcze bardziej zajmujący, zaległe wiadomości wymagają natychmiastowej odpowiedzi… A nauczyć się trzeba.
Gdy przychodzi moment, w którym powinniśmy się pouczyć, wszystko jest bardziej interesujące niż nauka. Komputer nagle staje się jeszcze mocniej zajmujący, stare e-maile wymagają natychmiastowej odpowiedzi… A nauczyć się trzeba.

nauka

Autor: Sebastian Włoszek
Źródło: http://www.flickr.com

Jak to robić efektywniej?
Uprzątnięcie stanowiska nauki, a nawet całego pokoju, w którym będziemy się uczyć, nie jest tylko gadaniem naszych mam. Jest to dość kluczowy element skutecznej nauki – brak zbędnych przedmiotów wokół naprawdę pomaga skupić się na rzeczach do opanowania.
fotografia

Autor: Agata Meble
Źródło: Agata Meble
Powinniśmy pamiętać o tym, że zdolności do skupienia uwagi na jednej rzeczy są ograniczone. Dlatego wielogodzinne zakuwanie bez przerw często jest mniej skuteczne. Ta zasada dotyczy nie tylko nauki. Bez robienia sobie przerw gorzej także wykonujemy obowiązki. Jesteśmy zdolni do skupienia uwagi bez przerwy kilkadziesiąt minut, a zaczynając pracę nawet godzinę. Po tym czasie, żeby nie utracić koncentracji, powinno się zrobić sobie pięć do dziesięciu minut przerwy. Przerwy mają także inną rolę – to w tym czasie nowo nabyta wiedza ma szansę się utrwalić.
Kolejną ważną rzeczą jest angażowanie większych ilości ośrodków mózgu.

Koniecznie zobacz na stronie (https://cpsens.pl/terapia-dzieci-i-mlodziezy.html) inne tego rodzaju posty. Tam też znajdziesz coś emocjonującego, gdyż proponuje ona zbliżoną tematykę.

Chodzi tu o bardziej różnorodne i kreatywne podejście do nauki. Nie ma co śmiać się z osób, które podczas nauki chodzą, używają masy kolorów do zaznaczania, wyśpiewują sobie informacje. To te osoby uczą się efektywniej. Dają szansę zajęcia wielu obszarów mózgu i tą drogą zwykle więcej zapamiętują. Paradoksalnie, mniej się też dekoncentrują, gdyż kreatywniejsze części mózgu mają zajęcie i nie szukają atrakcji poza podręcznikami.

Również z tego powodu doskonale sprawdzają się każdego rodzaju rysunki, wykresy. Ich głównym zadaniem jest jednak systematyzowanie wiedzy i nauka przez wsparcie zapamiętywania.

W jaki sposób? Mózg człowieka nie jest stworzony do opanowania ciągów faktów, lepiej mu idzie ze związkami. Bez tego przyswajanie wiedzy zawsze idzie nam o wiele gorzej.