ciąża

Połóg

Dochodzenie do siebie po porodzie może trwać ok. 6 tygodni. W tym czasie musisz być pod kontrolą lekarza ginekologa i położnej. Bardzo dobrze jest kiedy w tym czasie twój mąż może wziąć urlop i pozostać w domku by pomóc ci opiekować się waszym maluszkiem i zająć się tobą. Do pomocy można także zaangażować babcię niemowlaczka czy kogokolwiek z rodziny, gdyż każda pomoc w tym trudnym czasie jest pożądana!
Połóg może trwać około 6 tygodni. W tym czasie musisz być pod kontrolą lekarza ginekologa i położnej. Bardzo dobrze jest jeśli w tym czasie twój mężczyzna może wziąć urlop i zostać w domu by pomóc ci w opiece nad waszym oseskiem oraz zająć się tobą. Do pomocy można też zaangażować babcię niemowlaka czy kogokolwiek z bliskich ci osób, ponieważ każda pomoc w tym trudnym czasie jest na wagę złota!

dziecko
Autor: Audrey Xavier Brulu
Źródło: http://www.flickr.com
Jeżeli po powrocie ze szpitala zostały ci jakiekolwiek poporodowe podkłady dla mamy mogą być jeszcze potrzebne po powrocie do domu, bowiem możesz mieć jeszcze duże krwawienie. Po kilku dniach wystarczą zwyczajne podpaski. Zobacz wysokochłonne podkłady. Karmienie bobaska naturalne, bezspornie jest tu elementem pożądanym, przyśpieszającym powrót do formy, bowiem podczas gdy dziecko ssie pierś mamy macica o wiele szybciej obkurcza się.

W sklepach możemy kupić ogromną ilość rzeczy które to – czasami niełatwe na początku – karmienie mogą bardzo ułatwić. Są to dla przykładu: osłonki na piersi, odciągacze pokarmu, poduszki do karmienia, wkładki do biustonosza, biustonosze odpinane na czas karmienia, odzież do karmienia a nawet wygodne fotele dla karmiącej mamusi (standardowe osłonki).

dziecko
Autor: iStock
Źródło: iStock

Gimnastykę kobieta może rozpocząć już na drugi dzień po porodzie natomiast w przypadku cesarskiego cięcia – już tydzień po nim. Zacząć trzeba od delikatnych ćwiczeń, bez obaw ćwiczyć możemy mięśnie Kegla albo mięśnie stóp. Po upływie 3 tygodni od porodu kobieta może zacząć ćwiczyć brzuch. Po sześciu tygodniach od porodu można pływać a także rozpocząć bardziej intensywne ćwiczenia. Jeżeli kobieta w połogu zachowywać będzie w/w zasady a później gimnastykować się będzie regularnie i intensywnie to niezadługo pasy ciążowe oraz odzież ciążową będzie mogła schować głęboko do szafy albo też oddać i włożyć znów rozmiar sprzed ciąży.