Nie ma schematów powtarzalnych ćwiczeń, lecz cały czas poddaje się analizie sposób zachowania dziecka, przez co można dobrać i zmieniać ćwiczenia tak, aby dziecko było w stanie odpowiadać na nie coraz bardziej złożonymi reakcjami adaptacyjnymi. Terapia taka ma miejsce w miejscu specjalnie do tego przystosowanym. W terapii stosuje się specjalistyczny sprzęt takiego typu jak zawieszone platformy, hamaki albo trampoliny. Wykorzystuje się także różnego rodzaju materiały do stymulacji dotykowej, wzrokowej, węchowej oraz smakowej. Terapeuta polegając na swojej wiedzy, może dostosować trudność zadań oraz ćwiczeń do poziomu możliwości dziecka, jak również obecnego samopoczucia.
Opisywany wątek jest dla Ciebie ciekawy? To przekonaj się (https://horyzont.net.pl/kiedy-jechac-na-wycieczke-szkolna/), że inne strony też posiadają pokrewne dane, które pochłoną Cię totalnie.
Ciągłe balansowanie na takiej granicy, ulepsza pracę ośrodkowego układu nerwowego oraz jest w stanie wpływać na zmianę zachowań w sferze motorycznej oraz emocjonalnej. Takie coś poprawia funkcje językowe i poznawcze, a na pewno przejawia się dobrą efektywnością przyswajania wiedzy. Podczas terapii postępy dzieci są monitorowane przez rozwiązywanie różnego typu testów, jak również poprzez obserwowanie zmian zachowania. Każdy kto prowadzi taką terapię powinien być właściwie przygotowany, pomaga w tym integracja sensoryczna.